Dag 02 – Min första kärlek

först vill jag bara säga förlåt bloggen, jag har redan försummat dig.

Min första kärlek var faktiskt Luke Skywalker. Jag var väl 6-7 år första gången jag såg Star Wars filmerna, och efter att ha sett Lukes schyssta fighting-moves, hans räddnings-aktioner för ewoks och robotar, och legendariska citat så vann han helt enkelt mitt hjärta.
Ett av mina favorit citat från "Return of the Jedi"
Luke: "You will bring Captain Solo and the Wookiee to me."
Jabba: "*laughs* Your mind powers will not work on me boy."
Luke: "Nevertheless, I am taking Captain Solo and his friends. You can either profit from this or be destroyed. It's your choice, but I warn you not to underestimate my power."
Vem kan låta bli att bli kär i en sådan hjälte som sätter alla andras behov framför hans egna och räddar alltid sina vänner?
förresten så är han snygg. Riktigt snygg, tyckte jag när jag va liten iaf. När jag ser filmerna idag så är jag nog mer kär i badassen Han Solo. Men, Luke kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.
Första gången jag blev ihop med någon i verkligheten, var i trean. Det var en söt, lite tillbakadragen kille i min klass som älskade pizza och turtles. Han ringde mig en kväll efter att jag varit sjuk och berättade att vi skulle åka på skolresa någonstans. Jag kommer fortfarande ihåg den förväntansfulla spänningen i hans röst när han berättade. Var inte det gulligt egentligen? Min första pojkvän tänkte på mig när jag var sjuk för att berätta om nåt kul jag missat i skolan. Those wore the days!!! Jag minns också att jag pussade honom en gång på munnen så han höll på att svimma av chock. Inte visste jag att jag var ett proffs på kyssar från dag ett... Det bästa av allt är att jag gjorde slut med honom när jag fick "commitment-issues", (yes dom startade när jag var 9 år..) och min förklaring på detta hastiga beslut var att "Jag var inte redo för ett förhållande"
Vilken 9-åring i hela världen säger så och menar det!? hahaha, det är ju bara för sjukt alltså. Jag tror jag hade sett nån säga det på Tre kronor och tyckte väl det lät bra. jag tror han repade sig efter sommarlovet.

Dagens låt: Editors - All sparks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0