Dag 01 - Presentera dig själv

När någon möter mig för första gång möts dom av ett leende på läpparna och ett väl artikulerat namn. Trots artikuleringen verkar ingen riktigt greppa bokstäverna, för kan man verkligen heta så? Oftast får jag upprepa mig, eller nästan alltid bokstavera det om jag pratar i telefon. t-a-m-m-y. TA-MYH. Jag får också ofta frågan om vad jag egentligen heter och förvirrade miner när jag svarar att det faktiskt är mitt riktiga namn.
När jag var liten och gick i skolan var jag alltid så nervös vid uppror med nya lärare för att alla trodde att det var ett skrivfel och att det var Tommy som var det riktiga namnet. Det här ledde alltid till en pinsam process där läraren ursäktar sig och hela klassen skrattar. Det här fortsatte långt upp i gymnasiet, men då var det inte pinsamt längre, mest kul. Jag är också känd som Tam, tammy.t, tommy-girl, girlie, tammis, kusin pärlsocker, freaket och fan. Tommy svarar jag såklart väl på.
Jag uppfattas som en väldigt positiv och utåtriktad person, men dom som känner mig lite bättre vet att det finns mer bakom den fasaden. Jag är familjekär, stor drömmare, extremt aggressiv vid vissa tillfällen, impulsiv, lätt manisk, lider av stress, envis, charmig och har en stor social förmåga. Allt dom egenskaperna är på både gott och ont. Vissa är lättare att kontrollera än andra.
En av mina favorit sysselsättningar är att fly verkligheten, mest genom böcker, filmer och tv-serier. Om jag väl blir intresserad av en bok, så är det no way out. Jag lever i den. När den tar slut måste jag bearbeta sorgen och börja om livet på nytt. För tillfället är jag totalt besatt av True blood böckerna. Skulle göra vad som helst för att byta ut mitt tråkiga liv mot Sookies spännande vardag.
Okej, det här får räcka för det första inlägget. Over and out.
Dagens låt : 30 seconds to mars - The kill

Kommentarer
Postat av: M

JAG ÄLSKAR DIG!



Din blogg är det mest spännande som hänt mig på månader! MÅNADER Tammy!

2011-07-20 @ 00:22:40
Postat av: Master Murdle

I min iver blev jag tangent-galen och klickade på allt. Därav postade jag kommentaren innan jag var klar.



You ze owns. <3 xx

2011-07-20 @ 00:23:39
URL: http://murdle.webblogg.se/
Postat av: Kim

Hon lever! Jag ska fan ta och skriva mer på min blogg ocksåååå

2011-07-20 @ 10:33:22
URL: http://thevidya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0